onsdag 21. mars 2012

Turen til Lovina.

Hele turen startet igrunn med at jeg hadde glemt å ta med kvitteringa på at jeg hadde betalt turen, og i tillegg så sto jeg heller ikke på lista over de som skulle være med. Bra start. Men jeg kom meg heldigvis med... Vi kjørte i minibusser fra Gatewaycafé, og første stopp var en kaffeplantasje. Her lagde de verdens mest eksklusive kaffe, som er laget av bæsjen til ett dyr. Kaffen heter luwak og den var ikke god… Jeg kjøpte heller med meg sitrongrasste, enn den svarte dritten.





























Vi kjørte videre til Lovina, og spiste kveldsmat på en sånn lokal "restaurant". Helt grei mat. Etter at vi hadde spist oss gode og mette, kjørte vi videre til hotellet som lå 5 minutter unna.

Lørdag var det klart for dykking! Etter å ha prøvd utstyr, satt vi endelig i båtene som skulle frakte oss ut til det stedet vi skulle dykke. Det kribla litt i magen, etter som at jeg aldri har dykket før, og at jeg i tillegg skulle rett ut i vannet, uten å ha prøvd meg i ett basseng først. Først skulle vi prøvedykke på 3 meter, noe som gikk bra, helt til jeg kom opp til overflaten igjen. Jeg spydde som en gris. Jeg trodde jeg hadde blitt sjøsyk, siden det sjøa veldig, men etterpå fikk jeg høre at det mest sannsynlig har vært eksos i oksygenet jeg pustet inn under vann. Vi var 5-6 stykker som ble dårlige, så mens de andre dykket lengere ned, ble vi syke kjørt inn til land igjen. 
Resten av dagen hadde vi ingen ting å finne på, vi hadde planer om å ta massasje, men siden de bare hadde ett massasjested på Lovina, var det allerede fult… 
På kvelden spiste vi på samme restauranten som forrige kvelden, og etter det sjekket vi ut nattelivet i Lovina, noe som var helt greit.
Søndag skulle vi egentlig tidlig opp for å se på delfiner, men siden jeg trodde jeg ble sjøsyk dagen før og det ble litt sent/tidlig etter nattens byvandring, sov jeg heller litt lenger. Vi spiste frokost, og pakket sakene våres, også var vi klare for hjemreisen. Første stopp var jungelen. Her skulle vi gå til noen fossefall, noe som var lettere sagt enn gjort. Men omsider kom vi frem, og da var det bare å skifte til badetøy for de som ville hoppe i fossene. Og jeg var en av de… Første fossen var 10 meter lang, og jeg har veldig høydeskrekk. Men jeg tok motet til meg, og hoppet. Herreguuud for ett kick! Med bikinitoppen langt nede på magen, og håret til alle kanter, lå jeg og lo i vannet. OM jeg skulle hoppe ned den andre fossen også. Lettere sagt enn gjort igjen. Da jeg kom meg til den andre fossen, og så ned, var det noe i bakhodet mitt som sa at dette klarer du ikke. 16 meter ned… Men jeg tenkte med meg selv, at nå som du først står her, så kan du like gjerne hoppe. Og jeg hoppet! Det føltes som at jeg var en evighet i lufta før jeg landet i vannet. Uheldigvis klarte jeg å lande med beina rett frem, så jeg satt, og jeg fikk skikkelig vondt i halebeinet, som om du skulle dette rett på rompa på isen. Men det gikk bra. Hadde det ikke vært for at vi måtte klatre i fjellveggen opp igjen, hadde jeg lett hoppet flere ganger. Det er noe av det gøyeste jeg har gjort! 

Videre kjørte vi til ett sted hvor de hadde alt mulig av dyr. Jeg holdt blant annet en stor flaggermus, slange på sikkert 50 kg, øgler og ja.. masse dyr. 











































































Etter å ha holdt dyrene, kjørte vi videre til ett vanntempel, som igrunn ikke var så spennende. Så var det rett hjem.






























Alt i alt var ikke turen verdt de 2000 kr. vi betalte for den, med ett hotell hvor det luktet mugg, og madrasser som var så myke at du kjente gulvet i gjennom. I tillegg så var det noen som så krokodille og slange rett nedenfor hotellrommet, i bakgården… Men søndagen veide veldig opp med hopping i fossefall, og holding av slanger, så det var jo bra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar