tirsdag 7. juni 2016

Australia update


Norge: 10:25

Australia: 19:25
Dag 33:


Hei, dere! Na har jeg allerede vert 5 dager i Cairns. 5 Fantastiske dager. Byen er ikke sa stor, og den er veldig apen, store veier, store gangfelt... Det er skikkelig fint her, og bilder kan ikke beskrive det. Byen pa den ene siden, sinnsykt flott natur pa andre siden. Dagen jeg landa tok jeg meg ei gatur langs vannet her, og det er sa fredelig her. I forhold til Bali, sa er det helt stille her. Det er ingen som maser om jeg vil kjope sarong, ha masasje, eller trenger taxi. Jeg kan endelig hore (heh)  mine egne tanker igjen, og egentlig ga med armene ut til siden uten a dulte til noen. Det er veldig rart a se skilt med at det ikke er lov a ga ned til stranda, pga. krokodiller og brennmaneter. Det er liksom sa fjernt at man faktisk ma "passe" seg for de. Jeg har egentlig masse bilder fra goproen jeg vil vise dere, men telefonen min er veldig vrang, sa den vil ikke lagre bildene, og jeg far heller ikke tatt printscreen, sa da far dere noye dere med disse forelopig.

 























Pa dag to i Australia dro jeg pa dagstur til Great Barrier Reef (verdens storste korallrev) for a snorkle. Det var veldig fint, men var mye av de samme fiskene som pa Bali. Endelig fikk jeg tatt bilde av havskilpadden! Det var flere der, og de er sa fine! Sa da har jeg fatt gjort det ogsa, og det kostet meg nesten 1000kr, sa pengene flyr her i Australia...


Litt skratt ned fra tommelen min er det en skilpadde... Ser ut som stein.


Og i gar fikk jeg endelig sett kenguru!!...


Na sitter jeg egentlig bare pa hostellet, og venter pa bussen jeg skal ta til Sydney som gar ett i natt. Jeg har kjopt busspass som koster over 2000 kr, men da kan jeg hoppe av og pa sa mye jeg vil pa turen ned langs Gold Coast. Jeg skal prove a fa tatt buss pa nettene, sa slipper jeg a betale for sted a bo. Hadde kosta nesten det samme med bil, men hadde seff vert kulere a kjort selv. Men det for bli en annen gang. Forste stopp blir Airlie beach som jeg skal vere pa i hele morgen, for jeg tar bussen videre pa natta til Rainbow Beach. Etter det har jeg ikke planlagt noe, men jeg ma vere i Sydney for onsdag neste uke, da det venter et fly pa meg til neste destinasjon. (Og jeg ma fa fiksa macen min der..) Jeg tror det skal vere nett pa bussen, sa da er det bare a folge med pa instagram og snap for dere som vil det. Blir nok lite update pa bloggen dessverre, hvert fall til jeg far fiksa macen.
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar