tirsdag 19. juli 2016

Roadtrip del 1: Grand Canyon

Hele roadtrippen startet på flyplassen i Los Angeles hvor vi skulle hente leiebilen. Som jeg har nevnt tidligere, var jeg bittelitt nervøs for å møte Pascal, han jeg skulle reise med, men det gikk veldig bra. Vi fikk en fin Jeep, som var veldig deilig å kjøre, men med litt liten tank...


Første dagen gikk bare til kjøring. Vi plukket opp bilen rundt tolv, og hadde en syv timers lang kjøretur foran oss. Og med litt feilkjøring (fordi jeg er elendig med Googlemaps) og pauser, ble det fort et par timer ekstra.


Kjørte ei litta tur på Route 66, og da måtte vi stoppe og ta litt bilder. Håper jeg en dag får kjørt hele ruta!





Var lange strekninger midt i ørkenen, og med den lille tanken på bilen var vi litt redde for at vi ikke skulle klare det til neste bensinstasjon, men det gikk heldigvis fint! Jeg kjørte jo forresten for første gang med automatgir, og det gikk som en drøm! Skjønner ikke hva jeg var nervøs for! Prøvde å gire ett par ganger, og ble en bråbrems da jeg prøvde å clutche, men sånn bortsett fra det gikk det fint.



I ni-tiden fant vi et motel midt i ingenmannsland, og vi hadde flaks! Det var et rom igjen, og de stengte resepsjonen ti minutter etter at vi kom. Det var ikke det koseligste rommet, men det var greit for en natt. Vi ble kjent med Indianer-Joe (eller var det John?), som bodde på det motellet hele sommeren og solgte smykker, og fikk noen saftige historier om livet hans som homo. Han var litt for glad i å prate om seg selv, og hvert fall etter noen øl, så vi tok tidlig kvelden.


Dagen etter var vi klare for GRÆN´ CÆNYON! Og det er sykt kult å ha opplevd! Og det er enormt! 





Var litt smånervøs da jeg gikk utpå der, men jeg overlevde. Men dagen etter fortalte en i familien til Pascal at det var ei dame som hadde falt ned et sted i Grand Canyon, også spurte han om Pascal ikke hadde likt "the norwegian girl you are traveling with"... hehe!







 Nå kan jeg hvert fall krysse av det på bucketlista! Etter dette gikk turen videre til Las Vegas.

Fortsettelse følger! :)

Blogglisten hits

4 kommentarer:

  1. Fantastisk å følge deg på din utrolige eventyrferd! Tøffere enn toget, er du! Bare det å møte opp med en gutt/mann du aldri før har sett for å ta en roadtrip, dele rom osv er kjempetøft gjort! Gleder meg til den dagen jeg faktisk kan høre deg fortelle om den herlige turen! Når nå det vil bli! God tur videre, kjære Martine! ❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tkakk! Det er veldig hyggelig å høre! :) Blir nok før jul... hehe!

      Slett
  2. Flotte bilder Martine, kan se at du koser deg. Bra reisefølge også, ha, ha virkelig en søtnos. God tur videre, klem. "Gammeltante"

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk! Ja, han var en kjekkas! ;) Klem :)

      Slett