søndag 28. august 2016

ATV, Niagara Falls og Canada

Norge: 21:55

New York: 15:55
Dag 115:

Da var helgen allerede over dere. Skjønner ikke hvor tiden blir av! Jeg kom til Buffalo fredag ettermiddag, hvor hosten min Jude henta meg. Så gikk vi litt rundt i byen, før vi kjørte hjem til han, som tok ca. en halvtime. Gjorde ikke så mye annet på fredagen.

I går, lørdag, sto vi opp tidlig, han lagde frokost til meg, før vi stakk ut og kjørte ATV. Han hadde laga en bane i skogen ved huset hans, og det var sølepytter og skikkelig terreng. 





Så stakk vi tilbake til han og slappa av litt før vi dro til Niagara Falls. Jude var så snill og kjørte meg, noe som tok ca. en time. Han var også med meg hele dagen, jeg hadde min egen guide kan du si!


På andre siden der ser dere Canada.


Det her er fossen som heter Horseshoe. I Canada blir den kalt The Rainbow.





Fint, hæ?


Man kan være med på to turer her, den ene heter Cave of the Winds, og den andre heter Maid of the Mist. På bildet under ser du førstnevnte (alle de gule prikkene er mennesker). Der går du rett ved en av fossefalla. På den andre turen, som jeg valgte, kjører du med båt langs fossefalla.






Var heldig med bildet under, syns jeg! Tok med Goproen, som ikke har display, og jeg ante jo ikke hvordan jeg sto i forhold til regnbuen.


Det ble veldig vått når vi kjørte forbi fossene.



Anbefaler båtturen veldig, koster litt under 200kr, og du får med regnponsjoen.





Også tok vi likegodt en rusletur over til Canada. Nytt stempel i passet. :)






Alle jeg har snakka med som har vært på Niagara Falls, anbefalte meg å dra på Canadasiden, fordi den skulle være finere. Jeg likte egentlig USAsiden best.




Det jeg likte med Canadasiden var at du er veldig nære Horseshoe, for det var veldig fint!




Rundt halv ni på kvelden blir fossene lyst opp, noe som var veldig fint!




Etter det gikk vi tilbake til USA. Det var mye lettere å komme inn til Canada enn USA, USA spør så sykt mange spørsmål.. Men jeg kom meg heldigvis inn igjen. hehe. Da vi kom tilbake til Jude´s hus, laga han milkshake, og så gikk jeg og la meg, var så sykt sliten etter en lang dag. Fikk forresten mitt eget rom hos han, så det var veldig deilig!

Nå er jeg på min siste togtur i USA. Jeg har en uke i NYC før reisen går videre.
Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar