mandag 28. august 2017

Lofoten, fjelltur på Mannen


I dag var planen å gå opp på Mannen, et fint utsiktspunkt over Hauklandstranda.



Fjellturen startet litt bratt, men det ble slakkere etter hvert. Fin sti hele veien. Jeg tok igjen noen nordmenn som syns det var alt for bratt og slitsomt, men jeg syns ikke det var så ille som det de skulle ha det til. Etter ca. 45 minutter var jeg på toppen av Mannen (400moh).







Det var en fantastisk utsikt hele veien opp, for man går langs en fjellrygg. Jeg fikk noen til å ta bilde av meg, måtte jo ha bilde av meg og den fine utsikten. Turen ned var heller ikke så ille.









 Da jeg var tilbake var det egentlig bare å pakke ned teltet og komme seg videre. Mens jeg pakka ned, kjente jeg at jeg begynte å bli dritt lei hele teltet. Planen var å dra inn til "byen", til Leknes, å finne en café jeg kunne lade telefonen på. Det var lite med biler å haike med, så jeg begynte å gå. Men da stoppet det et hyggelig par, og de kjørte meg til et kjøpesenter på Leknes. Så satt jeg der i noen timer, og fikk ladet telefonen, før jeg haika meg videre.


Ante ikke hvor jeg skulle nå, og jeg kjente at jeg begynte å bli litt sliten og lei av å reise og sette opp og slå ned teltet. Så jeg begynte å leke litt med tanken på å dra hjem. Og til slutt så hadde jeg haika meg til Moskenes, og satt på kaia og ventet på båten til Bodø. Jeg kjente veldig på at turen var på veis ende, og at det hadde skjedd litt før jeg hadde tenkt, men det kom til å ta to døgn før jeg ville være hjemme også. Veldig trist, men også veldig deilig å tenke på at om to dager skulle jeg ligge i senga mi.

Lofoten ga meg hvert fall en fantastisk fin avskjed.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar